13 november 2020

Voorronde Wiskunde A-lympiade en Wiskunde B-dag

Het is mei 2020, en wij zijn, ondanks de corona-hectiek, al weer druk bezig met het voorbereiden van de Wiskunde A-lympiade, de Wiskunde B-dag en de OnderbouwWiskundeDag voor het komend schooljaar: dé gelegenheid waarbij leerlingen een hele dag op onderzoekende wijze met wiskunde bezig zijn. De voorronde van de A-lympiade en de wedstrijddag van de B-dag vinden dit jaar plaats op vrijdag 13 november. Voor meer informatie over onze evenementen kunt u kijken naar deze informatievideo.

U gaat komende tijd waarschijnlijk vooruitkijken naar het volgend schooljaar. Dit is ook de kans om na te denken over deelname aan Wiskunde in Teams. Als u mee wilt doen, overweeg dan voor de zomer de volgende zaken:

• Deelnemende leerlingen worden voor de hele wedstrijddag uitgeroosterd. Daarvoor is tijdig overleg met collega’s, conrectoren en roostermakers nodig. Veel scholen nemen met een hele jaarlaag (4/5 vwo en/of havo) deel, dus dat vergt organisatie. Sommige beginnende scholen nemen deel met enkele klassen; dat is eenvoudiger te organiseren.
  • Als de wedstrijdresultaten van leerlingen meetellen als PO, geef ze dan een plaats in het PTA.

Wil je hier meer over weten? Kijk dan op de website. Hier vind je o.a. informatie over hoe je je kan aanmelden, hoe je de dag organiseert op school, en hoe je leerlingen erop voorbereidt.

Op vrijdag 30 oktober vindt de Netwerkmiddag plaats: een gelegenheid waarbij u zelf bijdraagt aan de opdrachten voor de A-lympiade en Wiskunde B-dag door deze uit te proberen en van commentaar te voorzien; dit alles in overleg met collega’s van andere scholen die ook deelnemen.

Wij zien je graag terug bij één van de evenementen van Wiskunde in Teams!