Wiskunde in Teams

10 februari 2021

OnderbouwWiskundeDag (10e ed.) uitgesteld tot later in het schooljaar

Zoals u weet is de OWD één van de drie activiteiten van “Wiskunde in Teams”. Het is een activiteit voor teams van leerlingen, waarbij ze “higher order thinking skills” zoals probleemoplossen, argumenteren, redeneren, communiceren en presenteren bij wiskunde ontwikkelen, en hun creativiteit kunnen inzetten. Hierbij is die samenwerking in teams een belangrijk onderdeel. Nu de sluiting van de scholen sowieso verlengd is tot en met 9 februari, we op dit moment niet weten of dat wel of niet verlengd gaat worden en de afstand in de school tussen leerlingen 1,5 meter moet zijn, hebben we op 15 januari jl. besloten de OnderbouwWiskundeDag uit te stellen tot later in het schooljaar. Hoewel er vanzelfsprekend vast wel mogelijkheden te bedenken zijn om de leerlingen toch gezamenlijk een mooi product te laten leveren voor de opdracht die we voor dit jaar klaar hebben liggen, zouden we de leerlingen het liefst aan de opdracht willen laten werken in gemakkelijker omstandigheden.

Dit betekent dan ook dat de netwerkbijeenkomst op 28 januari aanstaande niet doorgaat. Deze zal verplaatst worden naar ongeveer 2 weken voor de nieuwe datum van de OWD.

Via deze website wordt u op de hoogte gehouden van de nieuwe datum.