Wiskunde in Teams

22 nov 2024 - 6 dec 2024
eigen school

Wiskunde A-lympiade voorronde & Wiskunde B-dag

Bovenbouwleerlingen van havo/vwo werken werken in teams van 3 of 4 de hele dag (7 klokuren) aan een groter probleem, waarbij wiskundig denken centraal staat.
Meedoen met de Wiskunde A-lympiade en/of de Wiskunde B-dag als wedstrijd is mogelijk, wat betekent dat u het beste product van uw school inzendt, om mee te dingen naar een finaleplaats in de internationale finale (Wiskunde A-lympiade) of een prijs (Wiskunde B-dag).
U kunt de opdracht ook gebruiken om een wiskundedag op school te organiseren waarbij een beroep wordt gedaan op wiskundig denken. Aanmelden betekent: aanschaffen van de opdracht; u verplicht zich hiermee niet tot meedoen aan de wedstrijd.
Mocht u echter wel willen meedoen aan de wedstrijd, dan is het zaak om 1) de wedstrijd in een vaste periode te organiseren 2) het beste product in te zenden.
Nieuw dit jaar is dat we de periode om deel te nemen aan de wedstrijd verruimd hebben van één dag naar 2 weken. Voor deelname aan de wedstrijd is het mogelijk om een dag te plannen in de periode van vrijdag 22 november t/m vrijdag 6 december.